Az autó szíjak közül talán az ékszíj a legismertebb, de létezik hosszbordás szíj és vezérműszíj, vagy más nevén keresztbordás szíj is. A gépkocsiban az ékszíj, a hosszbordás szíj, a vezérműszíj és a görgők feladata, hogy energiát vigyenek át a forgó tengelyek között. Ezt a módszert már hosszú évek óta használják az emberek, de végül is az ipari forradalommal, a gőzgépek megjelenésével vált tömegessé az ékszíj használata.
Autó ékszíj kapható nálunk olcsón ezért nem fogja megbánni ha benéz hozzánk. A szíjak, az ékszíj, a hosszbordás a vezérműszíj és még a görgők is a szükséges nyomatékot súrlódás segítségével viszik át. Az ékszíj trapéz keresztmetszettel rendelkezik, és az ehhez hasonló ékszíjak a keskenyebbik oldaluk segítségével a tengely felé beilleszkednek a tárcsa hornyába, ezzel pedig növelni tudják a súrlódás, a lapos szíjak esetében akár a háromszorosára is. Ez a leggyakrabban előforduló szíjhajtás, a gépkocsikban a generátort vagy a régebb típusú autókban az egyenáramú dinamót hajtották ilyen ékszíjjal. A bordásszíj az ékszíj egy különleges változata. A hosszbordás szíj több párhuzamos kis ékszíjként funkcionál, szelvénye sokkal alacsonyabb, de egyben szélesebb is, mint az ugyanilyen teljesítményű ékszíjé és nagyobb fordulatszámot is el tud bírni, ha arról van szó.
A modern motorokban a hosszbordás szíjnak több és nehezebb funkciókat kell ellátnia, egyre nagyobb teljesítményű segédberendezést kell erővel ellátnia. A főtengelyről át kell vinnie a nyomatékot a generátorokra, a klíma kompresszorokra, a kormány szervó szivattyúkra és a vízszivattyúkra is egyaránt. A keresztbordás szíjak pedig – pontos szinkronhajtást biztosítanak, de megtartják az ékszíjhajtás előnyeit. Ma ezeket a keresztbordás szíjakat a belsőégésű motorok szelepeihez használják. Főként akkor érdemes az energiaátvitelhez a szíjhajtás használata, ha a tengelyek között amiket össze kell kapcsolni nagyobb a távolság.